'Vermogen' maakt logo van de FUIF

UTRECHT - Voor het feest op 20 juni kan plaatsvinden moet er nog van alles gebeuren. Bij Vermogen in Utrecht is hard gewerkt aan het logo van de FUIF. Het ontwerpbureau werkt nauw samen met de zorginstellingen van ADSU.
Vermogen is een leerwerkplek voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Hier worden onder meer huisstijlen, websites, boeken, brochures en posters gemaakt. Eigenaar Cathy Leijs begeleidt de deelnemers met een psychische kwetsbaarheid en/of verslavingsproblematiek op de werkvloer. "Wij werken hier met mensen die wel of geen ervaring hebben met grafische en illustratieve vormgeving en dit is een mooie opstap richting werk of een studie."
Vermogen werkt samen met ADSU aan de FUIF
De 19-jarige Mirjam Koster is stagiair bij Vermogen sinds januari. "Ik vind het echt geweldig om hier te werken. Het is hier rustig en ik kan mijn eigen muziek luisteren tijdens het werk." Ze vindt het fijn dat er bij Vermogen rekening gehouden wordt met ADD en autisme. "Ik heb zelf ADD en ik vind het heel fijn dat hier de tijd wordt genomen om mij echt goed te begrijpen."

Logo

Drie werknemers van Vermogen hebben afgelopen weken gewerkt aan een logo voor de FUIF. Mirjam is daar niet mee bezig geweest maar heeft haar collega's er wel druk mee in de weer gezien. "Wat ik ervan gezien heb vond ik heel mooi en ik ben blij dat Vermogen op deze manier meewerkt aan het feest."
Uit de logovoorstellen is deze week een keuze gemaakt voor hét logo. En dit is het geworden:
Cathy: "In dit logo zie je de Domtoren en de kleuren geel en rood zijn de kleuren van de ADSU." Het logo zal terugkomen op de posters, banners en de flyers van de FUIF die ook bij Vermogen gemaakt zullen worden.
Meer weten over de FUIF? Klik dan hier.