Google zet spellenwinkel Subcultures in het zonnetje: eigenaar bracht pakjes rond in de sneeuw

UTRECHT - De Utrechtse spellenwinkel Subcultures is door Google beloond met een zogeheten 'Gouden Pin', een award voor ondernemers die zich in coronatijd "op een creatieve manier" hebben onderscheiden. "De concurrentie met online is erg groot. Opboksen tegen de prijsvechters is een strijd die we niet kunnen aangaan. Daarom hebben we geïnvesteerd in persoonlijk contact", zegt eigenaar Tijn Rams.
Zo bracht zijn personeel in de hoogtijdagen van de lockdown pakketjes rond tijdens de feestdagen. "In eerste instantie deed ons eigen personeel dat, maar op een gegeven moment gingen ook vaste klanten ons helpen om spelletjes bij de mensen thuis te brengen. En ik heb zelf tijdens de sneeuw ook nog met de kleine op de slee achter me aan pakjes rondgebracht."
De Gouden Pin is voor hem "een kroon op het werk". "Heel grappig en tof van Google dat ze dit doen."
Waarom de zoekmachine juist zijn winkel bekroont, weet Rams niet precies. "Ik denk dat ze er rekenmodellen op hebben losgelaten. Ik vermoed dat het een combinatie van verschillende elementen is. Zo hebben we goede reviews, een actieve achterban en hebben we tijdens corona een webshop opgetuigd. Ook zijn we erg actief geweest op verschillende social media."
Utrechtse spellenwinkel krijgt 'golden pin' van Google