Sexy brandweercampagne gericht op studenten: "Ik heb een hete verrassing voor je!"

© Veiligheidsregio Utrecht
UTRECHT - "Hé spetter! Ik heb een hete verrassing voor je!" Met dit soort teksten proberen brandweervrouw Kim en brandweerman Viktor brandveiligheid onder de aandacht te brengen bij studenten.
De knappe Kim en Viktor zijn eigenlijk acteurs en ingehuurd voor een campagne van de Veiligheidsregio Utrecht. Het motto van de Valentijnsactie is: "Vier de liefde vurig, maar doe het veilig. Koop een rookmelder!" De brandveiligheid in studentenhuizen laat volgens de brandweer namelijk nog wel eens te wensen over.
Brandweerman Viktor.
Brandweerman Viktor. © Veiligheidsregio Utrecht
Om studenten in de regio Utrecht een beetje te helpen, heeft de brandweer speciaal voor hen "een hete verrassing voor iemand die je lief is". Online kan je een persoonlijk videoboodschap van Kim of Viktor samenstellen en je vindt er tips over brandveilig Valentijn vieren.
"Heb je een slechte date op Valentijnsdag? Check altijd vooraf je vluchtroute. Is het een blijvertje? Koop dan snel die rookmelder en hang deze samen op!", aldus de Veiligheidsregio Utrecht, die verschillende activiteiten en acties zegt op te zetten om brandveilig gedrag bij diverse doelgroepen te bevorderen.
Brandweervrouw Kim.
Brandweervrouw Kim. © Veiligheidsregio Utrecht
"Uit onderzoeken blijkt dat het kennisniveau van brandveiligheid in huis wordt overschat. Met deze Valentijnsactie willen we bereiken dat brandveiligheid met name door studenten wordt gezien als iets leuks en makkelijks, waardoor er een grotere kans is op daadwerkelijke aanpassingen in gedrag. Op verschillende platforms en met verschillende middelen zoals abri's in de stad en online brengen we deze actie bij studenten in beeld zodat brandveiligheid tijdelijk het gespreksonderwerp van de dag wordt."