Consumenten krijgen voortaan servicekosten terug bij geannuleerd concert

© Pixabay
UTRECHT - Kaartjes gescoord, rekeningen betaald en goede zin om naar het concert te gaan? Extra vervelend wanneer het feest dan niet doorgaat. Nog meer frustratie geeft het als de koper wél voor de servicekosten opdraait. Ticketmaster betaalt daarom voortaan de servicekosten terug als een evenement geannuleerd of verschoven wordt.
Het kaartverkoopbedrijf heeft dit besloten op verzoek van de Consumentenbond, "omdat juridische gronden om de servicekosten niet terug te betalen ontbraken". De Consumentenbond laat weten blij te zijn met het besluit van Ticketmaster.
"Consumenten ervaren het als onrechtvaardig dat de door hen betaalde servicekosten, die kunnen uiteenlopen van 2 euro tot meer dan 10 euro per ticket, niet worden terugbetaald als zij niet naar het concert kunnen en dan slechts de kosten van het kaartje retour krijgen", stelt de belangenvereniging.
Ticketmaster is het eerste kaartverkoopbedrijf dat het beleid aanpast. De Consumentenbond roept andere ticketaanbieders op om hetzelfde te doen.